Bloggarkiv

tisdag, augusti 29, 2006

skråål

När man inte har sjungit på väldigt länge och bestämmer sig för att ge sig på en gammal dänga...då låter det inte alltid bra..
Ja - jag sitter och sjunger.. Har några lediga timmar för mig själv, det är lugnt och skönt Har en lite splittad musik-framfart idag. Började med Justin, Destiny's och Black Eyed Peas men övergick senare till lite Eva Cassidy, Cohen och Lisa Nilsson. Låter kanske lite dystert men tyckte det passade med det pissande vädret som råder.

Hade för intention att slipa trappen men fastnade i musiken..hur det kan bli..
Ska tammetusan beställa en tid hos frisören, ja jag vet att jag har sagt det hela sommaren men nu blir det av.. det blir kanske en mörkare nyans eller så oxå... saknar mitt mörka hår.

Har inte gjort så mycket skoj som jag kan berätta om, klippt ner en vinbärsbuske och snart ska även hans kompis få vika hädan.. De är ÖVERALLT.. KLipp Klipp!!

Autumn Leaves är en vacker låt ja, å me vackert gitarrknäppande till, ja det är vackert med gitarrspeleri.

En vacker text:

The falling leaves drift by my window
The falling leaves of red and gold
I see your lips, the summer kisses
The sunburned hands I used to hold
Since you went away the days grow long
And soon I'll hear old winter's song
But I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall

Since you went away the days grow long
And soon I'll hear old winter's song
But I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall
I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall

JAg saknar en IdA en ANna och en JOn en smula och löven faller snart även här..

1 kommentar:

Johan Nilsson sa...

Jag gillar också Autumn Leaves. Dystra låtar om kärlek är favoriter... ;)